JellyPages.com

Friday, February 15, 2013

Jomlah Jadi BAIK



Satu hari, brtemu dgn sorang hamba Allah ni, kenalan satu sekolah..
Macam2 pkara yang dibincangkan..
Saya btanya "Apa prancangan dah besar ni, umur dah 20++... tengok kau happy je dgn awek kau.. lagi bagus kalau kau jadikan dia pasangan HALAL.. SWEET+PAHALA lagi bro"

Dijawabnya "aku tgh mncari la ni"

Saya kompius #__# "erk, yg ada skrg ni apa pulak..?? jangan mainkan hati prempuan.. tak baik.. Allah ada nk balas smua yg kita buat.."
Apa yg buat saya TERKESIMA dgn jawapan mamat nih..

"Aku waras lagi kot, kau ingat aku nak ke cari bakal isteri yang dah di bawak ke sana sini.. berkepit macam laki bini.. bila dah kawen, jadi buah mulut orang.. kang org tegur "Weh bini kau ke ni? Dia ni awek hot kot.. bekas awek Si Polan Bin Polan"..
Giler?? takmolah aku... even org tgok aku ni sosial.. bawak awek sana sini.. tapi aku nak perempuan yg jadi bini aku ni orang tu boleh bawak nama baik untuk family.. boleh bimbing anak2 aku.. Itu bagus.."

Gedebuk !
Bahang je dengar... (senang je kau ckp)
Sambil senyum ,saya terbayang muka rakan2 perempuan saya yang sedang HANGAT bercinta.. Yang kalah laki bini..
KESIAN ... kamu dipermainkan.. t_t
JUJUR bila ditanya kat mana LELAKI pun.. Ciri wanita yang BAIK lah yg dicari sbg ISTERI.. walaupun ktika itu yang 'dikepitnya' adalah AWEK TIDAK BERTUDUNG, TIDAK MENUTUP AURAT, TIDAK MENJAGA MARUAH dan RELA DIUSUNG ke sana sini..

Seolahnya, mamat ni nak sampaikan MESEJ kepada aweknya, bahawa engkau bukanlah calon isteri yang aku idam2kan..sampai masanya, aku tetap cari yang MOLEK AGAMANYA..tapi apakan daya, ramai awek yang masih TIDAK FAHAM-FAHAM..
♥♥
:: MARTABATMU mulia wahai wanita, jangan diletak di tempat yang HINA ::

#Saya mohon kpd kengkawan,sedara mara dan smua yang dikenali.. awak dan awak.... 
"JOMLAH JADI BAIK"
Waallahu'alam (: